Saxkjøbing Roklub er medlem af Dansk Forening for Rosport.
DFfR er opdelt i ro-netværk, og vi er medlem af Lolland-Falster netværk (kreds).

Saxkjøbing Roklub

Medlemsside med referater:

Du kan få brugernavn og password oplyst hos kasserer, Merethe Hansen, hvis du ikke er i restance - send e-post.

Brugernavn:

Password:

I klubben er der mulighed for motion både i inriggere (de brede både med åregaflen inde på båden) og i havkajak, men du kan også prøve at ro stærkt og få sved på panden. Klubben har stolte traditioner på kaproningsbanerne, og vi skulle gerne på sigt have gang i kaproning igen. En tradition, der desværre har ligget stille i nogle år.

Vores klub har også fået plads til et mindre motionsrum, hvor du kan få sved på panden på en anden måde nemlig i en af de seks romaskiner. I motionsrummet er der den flotteste udsigt over fjorden. Så du kan sidde lunt og tørt inden døre, komme i bedre form og nyde årstidernes skiften udenfor. Der er også en kondicykel, en stepper og en multitræner, så der skulle være rig mulighed for at holde konditionen i orden når sæsonen på vandet slutter. Alle nye medlemmer får tilbud om roinstruktion.